Çorbalar,

Gülören Teyzenin Uyduruk Çorbası

5/14/2016 DerinliTatlar 0 Yorumlar


Çorbasız yapamayan insanlar vardır ya işte ben onlardan biriyim... Bir dilim ekmek yemem yerine küçük bir kase çorba içerim, benden de keyiflisi olmaz. Kışın için ayrı favori çorbalarım var yaz için ayrı.

Kışın sıcacık içinizi ısıtacak tarhanası, bol karabiberli tavuk suyuna çorbası, mercimeği, ezogelini.. Yazın mis gibi kokan taze domatesi, maydanozu ile yapılan çorbalarım.

Gene bir yaz günüydü; çocukluğumu eşsiz kılan. Eşsiz kılan diyorum, çünkü ben o günleri kızıma anca anlatarak yaşatabiliyorum. Çok isterdim sokağa çıksın, gözden uzaklaşsın ama ben bileğim ki mahallenin taaa diğer ucundaki komşumuzun orada oyun oynuyor arkadaşlarıyla, eşimin/dostumun sofrasına oturup birlikte yemek yiyorlar. Sonra koşa koşa bize gelseler, sonra bir başka arkadaşının evinin bahçesine... Bizler hep öyle büyüdük... Hele ben kız sayısının az olduğu bir mahallede, erkek arkadaşlarımla futbol oynayarak, ağaçlara çıkıp meyve yiyerek, inşaatlardan boru alıp birbirimize tüf tüf atarak büyüdüm. Çok güzel anılar biriktirdim, biriktirdik...

Çok sevdiğim, ortaokuldan itibaren aynı sınıfta okuduğum mahalle arkadaşım Can...Takım çantasını alır gelirdi bize; hadi bisikletini tamir edelim. Sökerdik, baştan takardık. Olmadı mı, sırtlanır sanayiye giderdik. Şaka değil. 1,2,3 derken annem bir gün dedi ki; oğlum bu kız çocuğu, sanayi de ne işiniz var :) Ama o ana kadar öyle bir ayrım yoktu ki hiç! Can, şaşırdı tabi, ama; biz hemen gidip geliyoruz. Tam da öğle vakti. Annem de gelin hadi bakın çorba pişirdim yeni, onu için, sonra bakarsınız gidip gitmemeye dedi. (Unutturma politikaları:))

Mis gibi maydanoz kokan, hafif ekşili içinde top top köfteleri olan annemin sürekli yaptığı enfes bir lezzet. Fakat Can ilk defa içmiş. Yaz sıcağı acıkmışısız da o çorba Can' ın damağına nasıl güzel gelmişse efsane oldu. Sanayiyi falan unutup doğru eve gidip annesine anlatıyor. Anlatıyor ama tam da tarifleyemediği için Rahmetli Ruşen Teyzem arayıp soruyor anneme :) Kendisi de çok güzel yemekler  yapardı, ama çocukluk işte.(Rahmetle anmak istedim, Ruşen Teyzemi de) Annem de aman uyduruk bir çorba, içinde şu var bu var anlatıyor...

O gün bugündür, adı kaldı Gülören Teyzemin uyduruk çorbası...

Uyduruk Çorba (Sulu Köfte) Tarifi
Malzemeler

  • 250 gram kıyma
  • 1 kahve fincanı ayıklanmış, temizlenmiş pirinç
  • 1 yemek kaşığı dolusu ince kıyılmış maydanoz
  • 2 litre su
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Tuz, karabiber
Hazırlanışı
  1. Kıyma, maydanoz, 1/2 kahve fincanı pirinç, tuz ve karabiberi bir kaba koyun.
  2. Köfte yoğurur gibi iyice yoğurun ve fındıktan büyük toplar halinde yuvarlayın.
  3. Bir yandan bir tencere içerisine suyu, salçayı ve damak tadınıza göre tuzu koyarak, kaynatın.
  4. Kaynayan salçalı suyun içerisine hazırladığınız yuvarlak köfteleri ve pirincin kalan kısmını ekleyin.
  5. Pirinçler piştikten sonra çorbanız hazır hale gelmiştir. 
  6. Kaselere koyduktan sonra üzerine taze maydanoz ve isteğe göre limon suyu ekleyerek servis edin.
Sağlıklı, güzel günlerde keyifle içmeniz dileklerimle. Afiyet olsun.




0 yorum: